Algemene absintdiscussie

Minder plantjes

Helfrich (02/09/08 om 22:33:12):

Bij de laatste inspectie van wat over is van de Nijmeegse kruidentuin bleek de tuinman weer vanalles te hebben geruimd: allereerst mijn pontica, zorgvuldig gestekt - er is niets meer van over -, alsemplanten die ik van De Miscault had gekocht - weg! -, één van de planten die mijn vriend Sixela me had toevertrouwd - weg! -. Die tuinman is echt een genie. Werkelijk.

Maar goed, de Nijmeegse nachtmerrie is zo goed als voorbij.

Woorden zijn in de regel ontoereikend om een Nijmegenaar iets tussen zijn oren te krijgen. Wellicht dat het betrekkelijk grote aantal geweldsdelicten in dat suffe provinciegat daarmee samenhangt.

 

Zenzero (02/10/08 om 02:33:37):

Het lijkt 'n beetje op Brabant, maar dan velen malen minder gemoedelijk,
weet ik uit ervaring.

Je gaat per slot van rekening ook niet naar Nijmegen voor de gemoedelijke sfeer en gezelligheid!

 

Helfrich (05/13/08 om 22:09:25):

De tuinman is toch geen genie.

Tussen alle arbeid en stress door ben ik druk doende mijn Nijmeegse onderkomen leeg te halen. Die kostenpost moet weg vanwege de financiering van de automobiel en vooral vanwege de financiering van Wouter Bos. Bovendien ben ik niet van zins ooit nog vrijwillig in Nederland te gaan wonen.

Handig dat je de planken van de boekenkasten, een kleine twee meter, zo achterin de 325 dondert, terwijl het toch echt gewoon een racewagen is.

Ook heb ik de alsemplanten die nog over waren meegenomen. Die doen nu hun best te herstellen van de verhuizing. Zoveel zon, schone lucht en schone grond is even schrikken voor ze.

Wat zie ik tot mijn verbazing? De tuinman is geen genie! Hij heeft slecht gewied. Er is meer pontica opgekomen dan er ooit gestaan heeft! Terwijl voor het oog echt alles verdwenen was.

Dus die is nu ook mee. De plantjes maken het goed, al zijn ze nog aan de miezerige kant.

De rozemarijn die door de steiger was geplet ligt er slecht bij. Wat ervan over is leeft nog volop, maar kruipt slechts over de grond. Geknakte trots. Ik besluit haar daar te laten, als zichtbaar overblijfsel van mijn verblijf onder de barbaren.

 

Algemene absintdiscussie